Presentació de la Unitat Didàctica "La salut és la que conta"
Si seguim la LLei Orgànica 8/2013 de 9 de desembre, per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) l'Educació Física, a través del desenvolupament de la competència motriu, estableix la integració dels conceptes, procediments i actituds vinculats al cos, al moviment i la seua relació amb l'entorn. L'enfocament d'aquesta matèria, no solament ha de contribuir al desenvolupament motriu, sinó també a l'adquisició de totes aquelles conductes que milloren la salut i amb açò el benestar físic, psíquic i emocional de l'alumnat com persones integrants d'una societat de benestar. D'aquesta manera, l'Educació Física aporta solució a un dels principals problemes de salut de la societat actual, caracteritzada per un alt percentatge d'hábits sedentaris i desequilibris alimentosos.
Si seguim la LLei Orgànica 8/2013 de 9 de desembre, per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) l'Educació Física, a través del desenvolupament de la competència motriu, estableix la integració dels conceptes, procediments i actituds vinculats al cos, al moviment i la seua relació amb l'entorn. L'enfocament d'aquesta matèria, no solament ha de contribuir al desenvolupament motriu, sinó també a l'adquisició de totes aquelles conductes que milloren la salut i amb açò el benestar físic, psíquic i emocional de l'alumnat com persones integrants d'una societat de benestar. D'aquesta manera, l'Educació Física aporta solució a un dels principals problemes de salut de la societat actual, caracteritzada per un alt percentatge d'hábits sedentaris i desequilibris alimentosos.
Amb aquesta Unitat Didàctica es pretén fomentar un estil de vida actiu i saludable entre els nostres alumnes. A través de les sessions d'aquesta unitat, el nostre alumnat adquirirà coneixements sobre alimentació equilibrada, hàbits posturals i hàbits d'activitat física saludable a través d'un enfocament pràctic de la matèria i que aplicaran a la seua vida diària amb la finalitat de crear hàbits saludables i prevenir complicacions en l'edat adulta: sobrepès, obesitat, diabetis, hipertensió arterial, problemes d'esquena, etc.
Hem de tenir en compte que actualment els jocs en el carrer s'han vist minvats per l'aparició de les noves tecnologies, per la qual cosa els xiquets i xiquetes realitzen menys activitat física que fa 20 anys. A més hem de sumar la gran quantitat de productes a l'abast de la nostra mà en el mercat. Em referisc a aquells productes que pel seu sabor atrauen als més joves; dolços, congrests, dònuts, etc, que tenen una gran quantitat de sucres, greixos saturats, sal i additius alimentaris.
Per tot això és necessari que els nostres alumnes adquirisquen els coneixements necessaris per a ser capaços de dur a terme un estil de vida el més saludable possible.
Però no solament per açò és necessari donar una educació en hàbits saludables al nostre alumnat. Existeis a més un mercat creixent d'activitats físiques noves, persones poc qualificats, informació en internet sobre entrenaments, etc, que els nostres alumnes han d'aprendre a discriminar per a dur a terme una activitat física segura i sana.
Espero que amb aquesta unitat aprengueu tant com jo. Gaudiu-la.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada